lørdag 31. januar 2009

Putevar kan bli så mangt:-)


Har lenge tenkt jeg ville sy en tøykurv. Fikk en til jul, og ettersom jeg da var bitt av sydilla tenkte jeg at det kunne jeg kanskje klare å sy selv. Nytter ikke med dårlige tanker om ens egen skaperevne. Hadde planer om å kjøpe mønster, men så fikk jeg se at elin på rom for dill og dall hadde funnet et mønster. Etter å ha prøvd meg har jeg vel kommet fram til at jeg tror det er best med et skikkelig mønster med riktige mål. Ble litt lappverk her og der:-) Bildet er tatt fra en fin side:-D
Resultatet ble likevel brukbart, men det er rom for forbedring. Begge stoffene er putetrekk fra Jysk. Det ensfarga kosta 10 kr og det mønstrete kosta 25 kr. Her skal det prøves og feiles.

4 kommentarer:

  1. Hei! Jeg måtte neste le i går da jeg leverte Hanna i den samme bursdagen med hjemmesydd kjole! Og selveste bursdagsbarnet hadde hjemmestrikket finkjole, så det ser ut som det er en ny trend på gang her i Oftebro?!! :)
    Nå er det snart guttene sin tur å få noe hjemmesydd tror jeg!! Har du noen planer? Jag syns det er litt vanskelig å lage noe til dem, ihvertfall når jeg ikke har så stor "sømkunnskap"enda. Men jeg har noen guttebukser på planleggingsstadiet, men må bli ferdig med det jeg har begynt på først... Baggen jeg har begynt på ligger litt på vent enda. Det tok så lang tid, så jeg må ha noe annet å gjøre imellomtiden:)

    Den kurven ble jo fin den!! Jeg har planer om å lage en slik jeg også..etterhvert! Jeg har også det prikkete putetrekket:)

    Fin knappesamlig Hilde!! Hurra for FRETEX:)

    Er den kjolen laget på S&S mønster? Jeg har et mønster derfra som likner litt, men jeg har ikke bestemt meg for hvilke stoff jeg skal bruke enda. SY-SY:)
    Ha en fin kveld!!
    klem Cathrine

    SvarSlett
  2. helleu helleu!!!!

    skal si du produserer!!Ligger ikke på latsida denne dama ser jeg!!!!og du syr vanvittig fint og nøyaktig!!!!her har vi noe å lære!!!Du kan jo holde kurs Hilde!!Jeg melder meg på!!!!Har du sydd lenge og masse?hva slags maskin har du?
    Bursdagskjolen var jo digg!Hva har du gjort nederst på armene?rynket den eller er det strikk...........og samme nederst?
    Da var du først ute med brødposen!!!!!jeg har klippet opp men ikke mer,.........jeg finner alltid på noen nye ting jeg begynner på som jeg ikke hadde planlagt,men som dukker opp i hodet plutselig og som plutselig må realiseres ,typisk meg!!!
    Men jeg får det enda ikke så bra til som jeg kunne ønske,men jeg lærer stadig!!!
    snx

    SvarSlett
  3. Hei igjen Hilde!!!

    isboksen var iallefall stor nok kan du si ja..........tror jeg bare kaster den,kjedelig med sånne mislykka ting.

    ja det var litt av en katalog ja...........drømme drømme
    morsomt med den toalettmappa jeg så der ........vi må treffes ja!jeg og cathrine lurer litt på en sy kvelp på lista.....kunne det friste????mat,strandlabbing og syyyyyyyyyy til langt på natt

    snakkes!natta

    SvarSlett
  4. bare le du!!!!du driver med noe hele tida du også høres det ut til!!!å male vegger og lage ny gang er jo store prosjekter som en bruker mye tid på(vet vel cathrine også alt om....)vi er ferdige med sånne sysler for noen år siden nå og håper at det blir lenge til nestegang,for vi ble litt lei etterhvert kan du si!Men gøy er det!OG du må lege ut bilder av det prosjektet!Før og etterbilde er jo veldig gøy å se(extrem makeover???)
    -ser du har blogglista de slik at det poppe opp til toppen når noen har lagt inn nye innlegg,hvordan mekka du det???og at du ser tema til de ulike bloggene?ser sabla greit ut å ha det på den måten

    ha en god dag!!
    jeg har nettopp sendt mann og unger i badeland ,så nå hadde det vært deilig å bare sette seg med symaskinen,men her er det bilbelgr.i kveld,og bøtta med vann venter på å bli moppa rundt..........kjempe moro,ellers må jeg bli ferdig med toalettveska som mamma skal få i morgen på morsdagen med ulike fotprodukter i(ble ikke blomster på henne i år nei,sånn er det når en har fått dilla på sying ol!)
    klem fra meg!

    SvarSlett