søndag 25. januar 2009

Lueproduksjon




Har strikka 2 luer til Marie. Ble veldig glad for tipset fra Cathrine om ei lue som ikke klødde (Nederste bildet). Er ei veldig lettstrikka lue. Går fort når en skal strikke på pinne nr.8:-)

Den lilla lua er strikka i et garn som heter Alpa(trysil garn). Kjøpt på Europris. I følge min datter klør denne, men snill som hun er så bruker hun den. Blomsten som er festa på er hekla staver. Knappen i midten av blomsten er en liten "diamant"knapp funnet i den store samlingen til mamma. Utrolig gøy når jeg fant ut at hun hadde en hel isboks full av all verdens knapper. Nå har også jeg begynt med den slags samlemani:-)

3 kommentarer:

  1. hei der!kjempr søte luer du strikker!!du liker litt av hvert kreativt du også ser jeg!

    bloggliste finner du når du er innlogget på !"tilpass"helt oppi hjørnet til høyre,SE DERETTER I KOLONNA HELT TIL HØYRE(DEN2),SÅ SKRIVER DU INN DE BLOGGENE DU VIL HA DER,OG PUBLISERER DE.
    LYKKE TIL OG HA EN KREATIV KVELD!!!
    klem elin

    SvarSlett
  2. Takk for hjelpa med bloggliste. Gøy å lage si egen side. Snx!

    SvarSlett
  3. Så fine luene var! ja, kjenner til" det klør mamma"..
    Jeg har begynt å sy på en stor bag! En slik grei en som har plass til det meste når en skal på tur med tre håpefulle i hu og hast:)Dette er en skikkelig utfordring for meg,har ikke mønster,så jeg har bestem mål og utseende selv, og har aldri gjort noe liknende før, så dette blir spennende!!
    Mi talas!!

    SvarSlett